Mangospot.dk

På udkig efter...
I Køge (skift)

Cafe Vanilla

Torvet 17, 4600 Køge
2anmeldelser

Cafe Vanilla opsummeret

Mangospot.dk

1 5
1

1 ud af 5 mangoer
Baseret på 2



Anmeldelser

Skriv anmeldelse af Miro Restaurant

11 November 2010 17:34

1 1 5
Cafe Vivaldi, Køge
Anmeldelse af besøg søndag den 9. november ca. kl. 14.30-15.00

• Vi havde besøg af vores venner fra Sverige, der ønskede at se og opleve Køge. I alt var vi 6 personer mellem 55 og 75 år, 1 dansker og 5 svenskere, 3 kvinder og 3 mænd.
• Vi blev stående et stykke tid i indenfor indgangen til Cafe Vivaldi og ventede på et bord, men der kom ikke nogen frem til os, i stedet blev vi totalt forbigået af personalet. Til sidst blev jeg nød til at efterspørge et bord. (Allerede her skulle vi have forladt stedet.)
• Blev henvist et bord på 1. sal af en travl kvindelig ansat. Hun talte ikke med os. Bordet var ok, med god udsigt over torvet. På bordene lå menuer; vi gennemgik dem og fandt det vi ønskede, dejligt!
• Vi ventede – 20-30 minutter? Her standsede jeg en mandlig ansat og sagde, at vi ønskede at bestille. Hans svar var, at vi ikke kunne bestille ved bordet, men i baren i stuen. Da jeg efterspurgte information om denne rutine, fik jeg et svar som jeg ikke regnet med som gæst: Der var information alle vegne, bl.a. længst ned i menukortet. Jeg må indrømme at jeg ikke altid læser alt tekst i en menu, hvis jeg er sulten fokuserer jeg på maden. Det var dog ikke informationen i sig selv som jeg reagerede over, men måde den blev sagt på: Nedladende, irriteret, og en smule aggressivt, tilrettevisende.
o Vi fik således ikke på noget tidspunkt nogen som helst information om rutinen at bestille i baren som nye gæster, der aldrig havde været her tidligere. Hvis man som personale ikke kan se forskel på nye og andre/stamgæster, skal alle informeres om denne usædvanlige rutine. Selv om stedet heder Cafe…. drejer det sig om en restaurantmenu og restaurantpriser + at menuen altså ligger på bordene.
• En af os gik ned i stueetagen for at bestille, selv om de øvrige mente at vi skulle forlade stedet p.gr.a. den ansattes uhøflige og ubehagelige attitude. Vores fællesoplevelse var, at der ikke var nogen af of der tidligere oplevet noget tilsvarende! To andre gik derefter ned i baren og bestilte. Da de kom op igen på 1. sal gennemgik alle deres bestillinger, hvorpå en opdagede at han kun fået halvdelen af det han bestilt, nemlig 1 menu i stedet for 2, samt og 2 øl. Han blev nødt til at gå ned igen i stuen, blev lovet at bestillingen skulle rettes og betalte for den ekstra menu. Det er nemt at forstå, at bestillingen kan blive forkert, da lydniveauet i baren var særdeles højt, så man måtte råbe bestillingen.
• Maden kom. Der var dog en fejl; der var ikke nogen dressing til min mad. Jeg blev nød til at gå ned i stuen og bede om dette i baren. Talte med den unge mand jeg nævnte tidligere, og fik den besked, at der ikke var blevet bestilt dressing til min mad – den indgik ikke, men skulle bestilles separat. Det undrede jeg mig over, i det min mand faktisk bestilte 2 menuer, der skulle vare ens og han blev spurgt hvilken dressing han ønskede. Jeg informerede ham om, at jeg syntes det var uprofessionelt, hvorpå han – på det samme nedladende og ubehagelige vis - spurgte om jeg syntes at det var uprofessionelt at ikke give dressing? Han vendte således mit spørgsmål tilbage til mig, som om der var en fejl hos mig. Her blev den ansattes attitude truende og jeg må indrømme at jeg blev bange, jeg er 55 år og kvinde og den ansatte en ung mand ca. 20 år gammel. Jeg gik op igen på 1.sal og min mand og jeg delte den dressing han havde fået, fordi han nægtede at give mig noget dressing.
• Vore svenske gæster var rystede, og vi talte – igen – om at forlade stedet. Vi var dog meget sultne og havde jo allerede betalt (Er det derfor man skal betale i forvejen, så man ikke kan forlade stedet og lade være med at betale hvis personalet opfører sig ubehageligt?)
• Mens vi spiser, kommer en kvindelig ansat op. Hun begynder direkte med at skælde os/mig ud, fordi vi havde været truende (!) og jeg spurgte efter dressing til min mad og at vi klagede over at bestille i baren (vi blev ikke informeret!). Ved siden af står den unge mandlige ansatte. Han siger ikke noget, men hans ansigt afslører, at han er meget tilfreds med denne forsvarstale. Den kvindelige ansatte fortæller os, at hun kender ham godt, og at han havde arbejdet der i flere år. Hun er vred og skjuler det ikke. Hun er ikke interesseret i at lytte til os, kun at forsvare sin kollega. Hvis vi forsøger at sige noget, bliver vi afbrudt. Vi får ikke på noget tidspunkt, nogen som helst undskyldning fra nogen af de ansatte.
• Vi forlader restauranten (alle dybt rystede) og skilles fra vores gæster på torvet, selv om vi havde planlagt at fortsætte at vise dem mere af Køge og Danmark. Det var ikke sådan jeg havde tænkt mig at deres besøg skulle ende.
MVH/B. Nielsen

07 May 2010 23:43

1 1 5
Jeg har tidligere haft gode erfaringer med Cafe Vanilla, men idag måtte vi forlade Cafeen uden mad og drikke. Min kone har efter operation dårligt ben og ville lægge det op på en ledig stol for at undgå hævelser. Den ledende tjener fortalte os, "at man må ikke lægge benet op på en stol og hvis man lige er opereret, bør man blive hjemme." Tjeneren havde åbenbart også erfaring som læge!
Konklusion: har du dårlig ben eller på anden måde er handicappet, så vælg ikke Cafe Vanilla.

Menu

Menu

der er ikke nogen menu endnu.

Tilbud

Tilbud

Arrangementer

Arrangementer

Om stedet

Om Cafe Vanilla

Hotteste Mangospot-byer i Danmark


×

Bliv MangoSpotter!


Allerede er MangoSpotter?
×

Brug din MangoSpot-konto:


Er du ny her? Bliv MangoSpotter!Har du glemt dit kodeord?
×

Forslå et nysted på Mangospot.dk

Hjælp os med at gøre Mangospot.dk bedre ved at sende os oplysninger om steder, der endnu ikke er online på siden. Udfyld gerne så mange af felterne som muligt. Er du ejer af stedet kan du udfylde dine kontaktoplysninger, så du kan få besked så snart vi har oprettet dit sted.

×